22:06 | 15/3/17
Ο κώδικας παρουσιάστηκε και υπογράφηκε σήμερα από τον Υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης, Δημήτρη Παπαδημητρίου - Ποιοι θα είναι οι στόχοι του
Ως ημέρα «σταθμός» για τους Έλληνες καταναλωτές θα μπορούσε να χαρακτηριστεί η φετινή Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή, καθώς για πρώτη φορά θεσπίζεται στη χώρα μας ένα οργανωμένο πλαίσιο προστασίας των δικαιωμάτων τους αναφορικά με τις συναλλαγές τους στο διαδίκτυο.Πρόκειται για τον Κώδικα Δεοντολογίας για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο, ο οποίος παρουσιάστηκε και υπογράφηκε σήμερα από τον Υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης, Δημήτρη Παπαδημητρίου, σε ειδική εκδήλωση στα γραφεία της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή, με τη συμμετοχή του Γενικού Γραμματέα, Αντώνη Παπαδεράκη, του Συνηγόρου του Καταναλωτή, Λευτέρη Ζαγορίτη, καθώς και των οργανώσεων-μελών του Εθνικού Συμβουλίου Καταναλωτή και Αγοράς (Ε.Σ.Κ.Α.).
«Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία εντάσσεται σε έναν ευρύτερο σχεδιασμό του Υπουργείου Οικονομίας για την ανάπτυξη του ηλεκτρονικώς επιχειρείν, την ουσιαστική αναβάθμιση της προστασίας των δικαιωμάτων του καταναλωτή και την διασφάλιση της αποτελεσματικής λειτουργίας της αγοράς», επισήμανε ο κ. Παπαδημητρίου, προσθέτοντας ότι η σημερινή υπογραφή έχει «έναν ιδιαίτερο συμβολισμό, καθώς γιορτάζουμε την Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή, την οποία η Ευρωπαϊκή Ένωση αφιερώνει φέτος στην Ψηφιακή Ενιαία Αγορά και στη βελτίωση της πρόσβασης καταναλωτών και επιχειρήσεων σε διαδικτυακά αγαθά και υπηρεσίες σε όλη την Ευρώπη».
Ο Υπουργός τόνισε ότι προϋπόθεση για την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου και της ψηφιακής οικονομίας είναι τόσο η αμοιβαία εμπιστοσύνη μεταξύ καταναλωτών και εμπόρων, όσο και η θεσμική διασφάλιση των δικαιωμάτων των δύο μερών. Τέτοιες πρωτοβουλίες, σημείωσε, ενισχύουν και συμπληρώνουν τον εποπτικό ρόλο της Πολιτείας στην αγορά, αναδεικνύουν την πρόληψη και την αυτορρύθμιση σε σημαντικά στοιχεία αυτής της εποπτείας και τελικά μειώνουν το διοικητικό βάρος που επωμίζονται οι εμπορικές επιχειρήσεις προκειμένου να συμμορφώνονται με τις υποχρεώσεις που επιβάλλει ο νόμος. Με αυτό τον τρόπο ενισχύεται η ανταγωνιστικότητα και η εξωστρέφειά τους, προς όφελος των καταναλωτών και της ελληνικής οικονομίας συνολικά.
«Ο Κώδικας Δεοντολογίας για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο αποτελεί ένα καινοτόμο εργαλείο κοινωνικής διαβούλευσης και αυτοδέσμευσης», πρόσθεσε ο κ. Παπαδεράκης, τονίζοντας ότι ο στόχος της θέσπισής του είναι ευρύτερος και αφορά τη συνολικότερη αλλαγή της καταναλωτικής αντίληψης και νοοτροπίας.
«Ο Κώδικας εκφράζει την συναίνεση των φορέων της αγοράς, των καταναλωτικών οργανώσεων και της Πολιτείας σχετικά με τις βασικές αρχές λειτουργίας του συγκεκριμένου κλάδου, όπως είναι η προστασία του καταναλωτή, η διαφάνεια, ο σεβασμός της ιδιωτικής ζωής και η ειδική μέριμνα για τις ευάλωτες ομάδες», είπε χαρακτηριστικά και συμπλήρωσε: «Σύντομα θα ολοκληρωθεί η εκπόνηση και θα ξεκινήσει η διαβούλευση επί ενός ολοκληρωμένου κείμενου στρατηγικής και δράσεων για την περαιτέρω ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου, το οποίο θα ενταχθεί στην Εθνική Αναπτυξιακή Στρατηγική. Συγχρόνως, θα υπάρξουν παρεμβάσεις για την αξιοποίηση των συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων, τη δημιουργία ενός σύγχρονου θεσμικού πλαισίου για τα σήματα αξιοπιστία και την θέσπιση μητρώου προμηθευτών εξ αποστάσεως».
πηγή
Σχετικά άρθρα