15:07 | 31/5/17
Εμπλοκή με τη μελέτη Ανάλυσης Κόστους-Οφέλους
Πυκνώνουν τα «σύννεφα» πάνω από τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος, καθώς σύμφωνα με αποκλειστικέςπληροφορίες της εφ. «Πατρίς», η αποστολή του φακέλου μεγάλου έργου ενδέχεται να καθυστερήσει κι άλλο εξαιτίας εμπλοκής με τη μελέτη Ανάλυσης Κόστους-οφέλους (ΑΚΟ).
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, η μελέτη που έχει καταρτίσει το υπουργείο Υποδομών, κρίνεται ανεπαρκής για χρηματοδότηση από ευρωπαϊκά κονδύλια και έχει ζητηθεί τροποποίησή της, ειδάλλως θα εξεταστούν εναλλακτικές λύσεις για την υλοποίηση του έργου.
Όπως τόνισε στην εφ. «Πατρίς» υψηλόβαθμο στέλεχος του υπουργείου Υποδομών, η μελέτη ΑΚΟ αναφέρει ως κυκλοφοριακό φόρτο του δρόμου Πάτρα-Πύργος περίπου 6.000 έως 8.000 οχήματα ημερησίως, ενώ η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (Κομισιόν) θέτει ως ελάχιστο ημερήσιο όριο κυκλοφορίας τα 15.000 οχήματα.
Τον τελευταίο μήνα έχουν πραγματοποιηθεί τουλάχιστον δύο συσκέψεις, στις οποίες συμμετείχαν στελέχη της Διαχειριστικής Αρχής και της υπηρεσίας Jaspers, που παρέχει τεχνικές συμβουλές, με στόχο να βρεθεί λύση που θα κρίνει τη μελέτη του έργου ως αξιόπιστο κριτήριο χρηματοδότησης του έργου.
«Έχουν διατυπωθεί επιφυλάξεις από την Κομισιόν ως προς τη χρηματοδότηση του έργου λόγω του κυκλοφοριακού φόρτου που εμφανίζει η μελέτη. Ήδη επεξεργαζόμαστε εναλλακτικά σχέδια για να ικανοποιηθούν τα ευρωπαϊκά κριτήρια και να αποδείξουμε ότι η μελέτη είναι η ενδεδειγμένη για να κατασκευαστεί το έργο», επισημάνθηκε χαρακτηριστικά στην εφ. «Πατρίς».
Όπως γίνεται αντιληπτό, τη δεδομένη στιγμή δεν γίνεται καν λόγος για συμβασιοποίηση των δημοπρατηθέντων τμημάτων και όλο το βάρος έχει πέσει στην τροποποίηση της μελέτης ώστε να εγκριθεί ο φάκελος μεγάλου έργου.
Παρότι είναι πολύ νωρίς για να εξεταστούν εναλλακτικά σενάρια σχετικά με την κατασκευή και την υλοποίηση του έργου, ήδη στο υπουργείο Υποδομών διατυπώνονται διαφορετικές σκέψεις, οι οποίες αφορούν είτε τις πηγές χρηματοδότησης είτε την αλλαγή στο τεχνικό αντικείμενο του έργου.
Με τα τωρινά δεδομένα μοιάζει δύσκολη η έναρξη των έργων μέσα στο καλοκαίρι, αφού αν δεν εγκριθεί η χρηματοδότηση, τίποτα δεν μπορεί πρακτικά να ξεκινήσει.
Όπως υπογραμμίστηκε στην εφ. «Πατρίς», η Κομισιόν είναι αρκετά επιφυλακτική στη χρηματοδότηση έργων υποδομών, διότι τα χρήματα είναι λιγότερα από το προηγούμενο ΕΣΠΑ και απαιτείται ισχυρή τεκμηρίωση της βιωσιμότητά τους. Παράλληλα, η κατασκευή οδικών αξόνων που εμφανίζουν μειωμένη κίνηση, άρα και λιγότερα έσοδα, έχει προβληματίσει την Κομισιόν, με πιο τρανό παράδειγμα τη συμπληρωματική σύμβαση που κατατέθηκε το 2014 στη Βουλή, με την οποία επιδοτήθηκε κοινοπραξία από το κράτος εξαιτίας της υστέρησης εσόδων από τα διόδια.
Δημοπρατήθηκε και η 6η εργολαβία
Χθες ολοκληρώθηκε και η δημοπράτηση του 6ου οδικού τμήματος «Σαγαίικα-Κάτω Αχαΐα» του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος, στην οποία αναδείχθηκε προσωρινός μειοδότης η ιταλική κοινοπραξία GD Infrastrutture με έκπτωση 53,4%. Ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου ήταν 74,3 εκατ. ευρώ και συμμετείχαν συνολικά εννέα εταιρείες και κοινοπραξίες. Η κοινοπραξία η κοινοπραξία Ξανθάκης-Αφοι Παπαϊώναννου-Ιντερκάτ, η οποία έχει αναδειχθεί προσωρινή μειοδότρια στην 5η εργολαβία, κατέθεσε την Τρίτη καλύτερη προσφορά (46,42%), ενώ δεύτερη ήταν η προσφορά της κοινοπραξίας «Ένωση Οικονομικών Φορέων ΤΕΚΑΛ-Πετρής με 49,63%. Όπως και στον 5ο διαγωνισμό, έτσι και τώρα δεν συμμετείχε ο προσωρινός μειοδότης των τεσσάρων πρώτων εργολαβιών, η Κοινοπραξία ΤΟΞΟΤΗΣ-Ομάδα Κατασκευών.Το έβδομο τμήμα αναμένεται να δημοπρατηθεί στα τέλη Ιουνίου και το όγδοο πιθανότατα μέσα στον Ιούλιο.
Πηγή
Σχετικές ετικέτες:αυτοκινητόδρομοςΑχαΐαΕλλάδαΗλείαοδικός άξονας Πάτρα-ΠύργοςΠελοπόννησος
Σχετικά άρθρα