18:10 | 6/9/13
Μήνυμα στην κυβέρνηση ότι η αμυντική βιομηχανία δεν θα πέσει αμαχητί έδωσαν οι εργαζόμενοι των ΕΛΒΟ, Λάρκο και ΕΑΣ καθώς και ΓΣΕΕ και ΕΚΘ...
«Η τύχη της αμυντικής βιομηχανίας είναι ευθύνη της κυβέρνησης και του ίδιου του πρωθυπουργού προσωπικά. Να μη κρύβονται πίσω από τις πιέσεις της τρόϊκας, της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ανταγωνισμού και του «ανεκδιήγητου» κ. Αλμούνια που χάρισε τις ενισχύσεις στα ισπανικά ναυπηγεία. Το ζήτημα είναι πολιτικό και μόνο πολιτική λύση μπορεί να δοθεί».
Τα παραπάνω τονίστηκαν παραμονή των εγκαινίων της 78ης ΔΕΘ από τον πρόεδρο της ΓΣΕΕ, τον πρόεδρο του ΕΚΘ, τους προέδρους των συλλόγων εργαζομένων των ΕΛΒΟ, ΛΑΡΚΟ και ΕΑΣ, ενώ την οξύτερη σε ύφος κριτική στην κυβέρνηση άσκησε ο γγ της ΓΣΕΕ και πρώην στέλεχος της ΔΑΚΕ Νίκος Κιουτσούκης, ο οποίος χαρακτηριστικά είπε: «ή θα πάρει θέση επιτέλους η κυβέρνηση ή να μας πούνε ότι κυβερνάνε με e-mails». Όλοι οι παρευρισκόμενοι έδωσαν μία υπόσχεση στην κυβέρνηση ότι η αμυντική βιομηχανία δεν θα πέσει αμαχητί.
Γενικότερο συμπέρασμα και καταγγελία είναι ότι πάνε να παραδώσουν μία αμυντική βιομηχανία, εθνικού χαρακτήρα αλλά και με προοπτικές βιωσιμότητας και ανάπτυξης, στις πιέσεις των πιστωτών εξυπηρετώντας έτσι ξένα συμφέροντα, επιβαρύνοντας τον Έλληνα φορολογούμενο και, αφήνοντας το πεδίο ελεύθερο στους μεσάζοντες να …κάνουν πάρτι με τα πανάκριβα εξοπλιστικά συστήματα για τις ένοπλες δυνάμεις.
«Η ΓΣΕΕ στηρίζει απόλυτα τον αγώνα των εργαζομένων στην αμυντική βιομηχανία. Θα μας βρούνε απέναντι. Η Ελλάδα δεν μπορεί να είναι το κλωτσοσκούφι των δανειστών. Πάνε, με την εκκαθάριση σε λειτουργία, να αφαιρέσουν τις εμπορικές δραστηριότητες από τις εταιρείες και να τις μεταβάλλουν σε νέο Σκαραμαγκά», τόνισε ο πρόεδρος της ΓΣΕΕ Γιάννης Παναγόπουλος.
Το πολιτικό σύστημα αλλά και τον ιδιώτη που «ασέλγησε» πάνω στην ΕΛΒΟ, κατήγγειλε ο πρόεδρος του ΕΚΘ Παναγιώτης Τσαραμπουλίδης, επιμένοντας στο ότι δεν μπορούν να υπάρξουν τετελεσμένα για την αμυντική βιομηχανία.
«Πάνε να κάνουν τη ΛΑΡΚΟ από βιομηχανία, βιοτεχνία, μια εταιρεία που είναι 5η στην παραγωγή σιδηρονικελίου και μπορεί να παράγει ανοξείδωτο χάλυβα. Σχεδιάζουν δύο ξεχωριστούς διαγωνισμούς, αφού τη σπάσουνε στη μέση, ένα για τα ορυχεία και ένα δεύτερο για τη βιομηχανία και, από τώρα, μπορεί κανείς να φωτογραφίσει τον ιδιώτη που θα διεκδικήσει και θα πάρει και τους δύο κλάδους», δήλωσε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Μετάλλου Γιάννης Στεφανόπουλος, τονίζοντας ότι οι εργαζόμενοι απορρίπτουν και τη δήθεν λύση της εκκαθάρισης εν λειτουργία.
Ο Παναγιώτης Δούκας , πρόεδρος των εργαζομένων στην ΕΑΣ, μίλησε για μεθοδευμένη επικοινωνιακή επίθεση κατά της εταιρείας, καθώς τα περί παράνομων κρατικών ενισχύσεων ύψους 1,2 δις. ευρώ, δεν ισχύουν, αφού οι παραγγελίες στο 98% αφορούσαν τις ένοπλες δυνάμεις.
«Είμαστε οκτώ μήνες απλήρωτοι. Έχουμε έργα 50 εκατ. ευρώ και δεν μπορούμε να τα εκτελέσουμε γιατί δεν μας χρηματοδοτούνε. Την επόμενη 5ετία, σύμφωνα με την κυρία Γεννηματά, οι ελληνικές ένοπλες δυνάμεις θα βγάλουν παραγγελίες ύψους 350 εκατ. ευρώ, ενώ άλλα 350 εκατ. ευρώ μπορούν να εξασφαλισθούν για έργα από τις ΗΠΑ και, την ίδια ώρα, πάνε να κλείσουν την ΕΑΣ», ανέφερε ο κ.Δούκας.
Επίσης, τονίσθηκε ότι η κυβέρνηση δεν μπορεί να κάνει εξωτερική πολιτική με χρήματα που οφείλονται στην ΕΑΣ, όπως είναι η περίπτωση για τα 126 εκατ. ευρώ που οφείλει το Ιράκ στην εταιρεία και των οποίων την καταβολή απαιτούν άμεσα οι εργαζόμενοι.
«Πάνε την ΕΛΒΟ σε εκκαθάριση, γιατί προφανώς δεν μπορούν να την αναδιαρθρώσουν, αφού ήδη από μόνη της η εταιρεία κατάφερε να αποτελεί μοντέλο αναδιάρθρωσης στο χώρο της αμυντικής βιομηχανίας», είπε ο πρόεδρος των εργαζομένων Θόδωρος Αλιόγκας.
Η εταιρεία έχει ανεκτέλεστα έργα ύψους 35 εκατ. ευρώ και δεν μπορεί να τα υλοποιήσει γιατί της έκοψαν τη χρηματοδότηση, όταν το υπουργείο Άμυνας, για εκτελεσμένα έργα, οφείλει 8 εκατ.ευρώ και το δημόσιο, περί τα 7,5 εκατ.ευρώ, δηλαδή το υπόλοιπο της τελευταίας αύξησης μετοχικού κεφαλαίου.
«Ζητήσαμε, στη Βουλή, διαχειριστικό έλεγχο της περιόδου που το μάνατζμεντ άσκησε ο όμιλος Μυτιληναίου και δεν έγινε ποτέ. Το δημόσιο, για να καλύψει τα ανοίγματα που είχε η εταιρεία, μετά την αποχώρησή του, έβαλε 81 εκατ. ευρώ με αύξηση κεφαλαίου, από τα οποία όμως τα 72 εκατ. ευρώ πήγαν σε τράπεζες και μόνο τα 10 εκατ. δόθηκαν στην εταιρεία.
«Είμαστε έτοιμοι να πάρουμε παραγγελία 70 εκατ, ευρώ, από το Ιράκ για 200 Hummer, έχουμε υπογεγραμμένο, από πέρυσι, μνημόνιο συνεργασίας με την ΕΑΒ για τη συντήρηση των αεροσκαφών και των στρατιωτικών οχημάτων του Κατάρ και φυσικά δεν μπορούσε να το εκτελέσουμε. Τις ρήτρες για τα προγράμματα που έχουν συμβασιοποιηθεί και δεν μπορούμε να εκτελέσουμε, ποιος θα πληρώσει;», κατέληξε ο κ. Αλιόγκας, προσθέτοντας ότι οι 361 εργαζόμενοι που έμειναν στην εταιρεία, είναι τέσσερις μήνες απλήρωτοι (πήραν κάποια έναντι μέσα στο Μάιο).
Της Άννης Καρολίδου
Πηγή: voria.grΣχετικές ετικέτες:Ελλάδα
Σχετικά άρθρα