17:51 | 11/4/14
Αναμένεται να δώσει ώθηση στις οικονομικές και εμπορικές ελληνοτουρκικές σχέσεις...
Γεγονός είναι το πρώτο «βήμα» για την κατασκευή της νέας διασυνοριακής γέφυρας ανάμεσα στους Κήπους και τα Ύψαλα. Η νέα γέφυρα θα απέχει επτά περίπου μέτρα από εκείνη που χτίστηκε τη δεκαετία του '50 κι έκτοτε εξυπηρετεί τις ανάγκες διέλευσης εμπορευμάτων και ιδιωτών που ταξιδεύουν από την Ελλάδα προς την Τουρκία και αντίστροφα.
Φορείς και παράγοντες εκτιμούν ότι η νέα διασυνοριακή γέφυρα, η οποία θα κατασκευαστεί νοτιότερα της υφιστάμενης, αναμένεται να δώσει ώθηση στην περαιτέρω ανάπτυξη των οικονομικών και εμπορικών ελληνοτουρκικών σχέσεων.
Παράλληλα, όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, εκτιμάται ότι θα διευκολύνει περαιτέρω τις εμπορευματικές μεταφορές με κατεύθυνση την Ελλάδα και τις υπόλοιπες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς και όσους κινούνται σε χώρες της Ασίας, καθώς θα εξυπηρετεί λειτουργικά τη διασύνδεση Ελλάδας-Τουρκίας με τον Πανευρωπαϊκό Διάδρομο IV, όπως και τη λειτουργική σύνδεση της Τουρκίας με την Εγνατία Οδό, τον Πανευρωπαϊκό Διάδρομο Χ και τις βαλκανικές χώρες.
Το συνολικό μήκος της χάραξης της νέας γέφυρας, με τις απαιτούμενες προσβάσεις, ανέρχεται σε 1400 μέτρα. Θα έχει διατομή κλάδου αυτοκινητόδρομου με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, λωρίδα έκτακτης ανάγκης και πλευρικές διαμορφώσεις πεζοδρομίων για τον κάθε κλάδο. Το συνολικό μήκος της θα είναι 810 μέτρα, από τα οποία τα 344 βρίσκονται εντός της ελληνικής επικράτειας.
Θεσμικοί φορείς και παράγοντες της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης υποδέχθηκαν με αισιοδοξία την υπογραφή του διμερούς πρωτοκόλλου μεταξύ των κυβερνήσεων Ελλάδας και Τουρκίας (σ.σ. στις 4 Απριλίου 2014 στη Θεσσαλονίκη), το οποίο ουσιαστικά επικύρωσε τη συμφωνία που υπεγράφη τον Ιούνιο του 2013 στην Αδριανούπολη, για τη χωροθέτηση και οριοθέτηση της νέας διασυνοριακής γέφυρας στον Έβρο ανάμεσα στους Κήπους και τα Ύψαλα.
«Μπήκε το νερό στο αυλάκι», τόνισε στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων ο εκτελεστικός γραμματέας της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης και μέλος της Μεικτής Επιτροπής Συντονισμού και Παρακολούθησης του Έργου (ΜΕΣΠΕ), Κώστας Κατσιμίγας, επισημαίνοντας πως η νέα διασυνοριακή γέφυρα θα κάνει πιο γρήγορες τις διαδικασίες διέλευσης από τα σύνορα.
Το πρώτο λιθαράκι για τη νέα γέφυρα μπήκε ουσιαστικά πριν από οχτώ χρόνια, σημείωσε ο κ. Κατσιμίγας, σύμφωνα με τον οποίο «από εδώ και πέρα 'αντίπαλοί' μας είναι το κόστος και η γραφειοκρατία εγκρίσεων τεχνικών έργων».
Αναφερόμενος στα φαινόμενα των καθυστερήσεων που παρατηρούνται ενίοτε στα ελληνοτουρκικά σύνορα, ο κ. Κατσιμίγας σημείωσε ότι «αυτό οφείλεται στην παρουσία μεγάλων φορτηγών και φορτίων και ειδικών φορτίων». «Ο ιδιώτης με πούλμαν ή ΙΧ κινείται εύκολα, η κίνηση έχει διευκολυνθεί τα μέγιστα, η δε χορήγηση βίζας στους Τούρκους πολίτες είναι πολύ πιο απλή διαδικασία και ήδη η Περιφέρεια με περισσότερη ένταση στον Έβρο και δευτερευόντως σε Καβάλα και Ξάνθη, έχει γνωρίσει πρωτόγνωρη αύξηση αφίξεων», υπογράμμισε.
Την αισιοδοξία του κ. Κατσιμίγα συμμερίζονται και φορείς που εκπροσωπούν την επιχειρηματική δραστηριότητα. Λύση στην είσοδο και την έξοδο προς την Ασία χαρακτήρισε τη νέα γέφυρα ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδας (ΟΦΑΕ) Απόστολος Κενανίδης.
Η νέα διασυνοριακή γέφυρα θα διευκολύνει την κατάσταση σε περιόδους αιχμής, εκτίμησε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ξενοδόχων Θράκης Κωνσταντίνος Χατζηκωνσταντίνου. Μάλιστα, όπως είπε, με την κατασκευή της νέας υποδομής αναμένεται ότι θα δοθεί περαιτέρω ώθηση στην «εισροή» Τούρκων επισκεπτών στα παράλια της Θράκης, αλλά και στις πόλεις αφού, ήδη, επισκέπτες από την Αδριανούπολη έρχονται στην Αλεξανδρούπολη είτε για να φάνε ψάρι είτε για να διασκεδάσουν αλά... ελληνικά.
Γεγονός είναι το πρώτο «βήμα» για την κατασκευή της νέας διασυνοριακής γέφυρας ανάμεσα στους Κήπους και τα Ύψαλα. Η νέα γέφυρα θα απέχει επτά περίπου μέτρα από εκείνη που χτίστηκε τη δεκαετία του '50 κι έκτοτε εξυπηρετεί τις ανάγκες διέλευσης εμπορευμάτων και ιδιωτών που ταξιδεύουν από την Ελλάδα προς την Τουρκία και αντίστροφα.
Φορείς και παράγοντες εκτιμούν ότι η νέα διασυνοριακή γέφυρα, η οποία θα κατασκευαστεί νοτιότερα της υφιστάμενης, αναμένεται να δώσει ώθηση στην περαιτέρω ανάπτυξη των οικονομικών και εμπορικών ελληνοτουρκικών σχέσεων.
Παράλληλα, όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, εκτιμάται ότι θα διευκολύνει περαιτέρω τις εμπορευματικές μεταφορές με κατεύθυνση την Ελλάδα και τις υπόλοιπες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς και όσους κινούνται σε χώρες της Ασίας, καθώς θα εξυπηρετεί λειτουργικά τη διασύνδεση Ελλάδας-Τουρκίας με τον Πανευρωπαϊκό Διάδρομο IV, όπως και τη λειτουργική σύνδεση της Τουρκίας με την Εγνατία Οδό, τον Πανευρωπαϊκό Διάδρομο Χ και τις βαλκανικές χώρες.
Το συνολικό μήκος της χάραξης της νέας γέφυρας, με τις απαιτούμενες προσβάσεις, ανέρχεται σε 1400 μέτρα. Θα έχει διατομή κλάδου αυτοκινητόδρομου με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, λωρίδα έκτακτης ανάγκης και πλευρικές διαμορφώσεις πεζοδρομίων για τον κάθε κλάδο. Το συνολικό μήκος της θα είναι 810 μέτρα, από τα οποία τα 344 βρίσκονται εντός της ελληνικής επικράτειας.
Θεσμικοί φορείς και παράγοντες της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης υποδέχθηκαν με αισιοδοξία την υπογραφή του διμερούς πρωτοκόλλου μεταξύ των κυβερνήσεων Ελλάδας και Τουρκίας (σ.σ. στις 4 Απριλίου 2014 στη Θεσσαλονίκη), το οποίο ουσιαστικά επικύρωσε τη συμφωνία που υπεγράφη τον Ιούνιο του 2013 στην Αδριανούπολη, για τη χωροθέτηση και οριοθέτηση της νέας διασυνοριακής γέφυρας στον Έβρο ανάμεσα στους Κήπους και τα Ύψαλα.
«Μπήκε το νερό στο αυλάκι», τόνισε στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων ο εκτελεστικός γραμματέας της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης και μέλος της Μεικτής Επιτροπής Συντονισμού και Παρακολούθησης του Έργου (ΜΕΣΠΕ), Κώστας Κατσιμίγας, επισημαίνοντας πως η νέα διασυνοριακή γέφυρα θα κάνει πιο γρήγορες τις διαδικασίες διέλευσης από τα σύνορα.
Το πρώτο λιθαράκι για τη νέα γέφυρα μπήκε ουσιαστικά πριν από οχτώ χρόνια, σημείωσε ο κ. Κατσιμίγας, σύμφωνα με τον οποίο «από εδώ και πέρα 'αντίπαλοί' μας είναι το κόστος και η γραφειοκρατία εγκρίσεων τεχνικών έργων».
Αναφερόμενος στα φαινόμενα των καθυστερήσεων που παρατηρούνται ενίοτε στα ελληνοτουρκικά σύνορα, ο κ. Κατσιμίγας σημείωσε ότι «αυτό οφείλεται στην παρουσία μεγάλων φορτηγών και φορτίων και ειδικών φορτίων». «Ο ιδιώτης με πούλμαν ή ΙΧ κινείται εύκολα, η κίνηση έχει διευκολυνθεί τα μέγιστα, η δε χορήγηση βίζας στους Τούρκους πολίτες είναι πολύ πιο απλή διαδικασία και ήδη η Περιφέρεια με περισσότερη ένταση στον Έβρο και δευτερευόντως σε Καβάλα και Ξάνθη, έχει γνωρίσει πρωτόγνωρη αύξηση αφίξεων», υπογράμμισε.
Την αισιοδοξία του κ. Κατσιμίγα συμμερίζονται και φορείς που εκπροσωπούν την επιχειρηματική δραστηριότητα. Λύση στην είσοδο και την έξοδο προς την Ασία χαρακτήρισε τη νέα γέφυρα ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδας (ΟΦΑΕ) Απόστολος Κενανίδης.
Η νέα διασυνοριακή γέφυρα θα διευκολύνει την κατάσταση σε περιόδους αιχμής, εκτίμησε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ξενοδόχων Θράκης Κωνσταντίνος Χατζηκωνσταντίνου. Μάλιστα, όπως είπε, με την κατασκευή της νέας υποδομής αναμένεται ότι θα δοθεί περαιτέρω ώθηση στην «εισροή» Τούρκων επισκεπτών στα παράλια της Θράκης, αλλά και στις πόλεις αφού, ήδη, επισκέπτες από την Αδριανούπολη έρχονται στην Αλεξανδρούπολη είτε για να φάνε ψάρι είτε για να διασκεδάσουν αλά... ελληνικά.
Σχετικές ετικέτες:Ελλάδα
Σχετικά άρθρα