02:12 | 15/7/14
Επιστολή ΕΣΑμεΑ στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας...
Επιστολή στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κάρολο Παπούλια απέστειλε η ΕΣΑμεΑ, με την οποία ζητά την παρέμβασή του «ώστε να λάβει τέλος η κατάφωρη αδικία που συντελείται εις βάρος τυφλού αριστούχου μαθητή, υποψήφιου για το ΑΠΘ, το οποίο δεν τον δέχεται λόγω της αναπηρίας του!».
Όπως τονίζει σε ανακοίνωσή της η ΕΣΑμεΑ, «παρά τις διαβεβαιώσεις της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας τον Φεβρουάριο του τρέχοντος, το ζήτημα δεν έχει λυθεί και ο υποψήφιος αριστούχος φοιτητής παραμένει αποκλεισμένος.
Το θεσμικό πλαίσιο είναι ασαφές και δεν λαμβάνει υπόψη του τη νέα δικαιωματική προσέγγιση για την αναπηρία, ενώ παράλληλα και σχολές της ίδιας επιστήμης διαφορετικών Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων ακολουθούν διαφορετική πολιτική, ως προς το θέμα του αποκλεισμού των υποψηφίων/ατόμων με αναπηρίες. Δηλαδή εάν ο εν λόγω φοιτητής είχε αιτηθεί στο αντίστοιχο Τμήμα του Πανεπιστημίου της Αθήνας ή των Ιωαννίνων, θα είχε γίνει δεκτός!
Το αναπηρικό κίνημα δεν μπορεί να καλείται κάθε τόσο να αποδεικνύει το αυτονόητο. Το θέμα που ανακύπτει κάθε χρόνο θα πρέπει να λήξει με την απόφαση του υπουργείου Παιδείας και της Κυβέρνησης να τροποποιήσει επιτέλους το ισχύον θεσμικό πλαίσιο και συγκεκριμένα τις διατάξεις του άρθρου 35 του ν. 3794/2009, και ειδικά της απαράδεκτης αντισυνταγματική διάταξης της παρ. 2 του εν λόγω άρθρου, με την οποία καθορίζεται ότι τα τμήματα των σχολών αποφασίζουν για ποιους πάσχοντες λόγω της φύσης της επιστήμης είναι δυσχερής η πάθησή τους με αιτιολογημένη απόφαση, η οποία όπως αποδεικνύεται στηρίζεται στην υποκειμενική κρίση των πανεπιστημιακών καθηγητών και στην άγνοιά τους επί κοινωνικών θεμάτων».
Ακολουθεί η επιστολή της ΕΣΑμεΑ προς τον κ. Παπούλια:
«Προς τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας
Κάρολο Παπούλια
Θέμα: Το αναπηρικό κίνημα ζητά την παρέμβαση του Προέδρου της Δημοκρατίας ώστε να παύσει ο αποκλεισμός των μαθητών με αναπηρία από την Τριτοβάθμια εκπαίδευση»
Αξιότιμε Πρόεδρε της Δημοκρατίας,
Με τον παρόν η Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία επιδιώκει να σας κάνει κοινωνό της οργής και της αγανάκτησης που κατακλύζει για πολλοστή φορά τις Ελληνίδες και τους Έλληνες με αναπηρία εξαιτίας της συνέχισης του αποκλεισμού τυφλού μαθητή, αριστούχου και βραβευμένου σε μαθηματικούς διαγωνισμούς, από το Φυσικό Τμήμα του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
Παρά τις διαβεβαιώσεις της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας τον Φεβρουάριο του τρέχοντος, το ζήτημα δεν έχει λυθεί και ο υποψήφιος αριστούχος φοιτητής παραμένει αποκλεισμένος.
Το θεσμικό πλαίσιο είναι ασαφές και δεν λαμβάνει υπόψη του τη νέα δικαιωματική προσέγγιση για την αναπηρία, ενώ παράλληλα και σχολές της ίδιας επιστήμης διαφορετικών Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων ακολουθούν διαφορετική πολιτική, ως προς το θέμα του αποκλεισμού των υποψηφίων/ατόμων με αναπηρίες. Δηλαδή εάν ο εν λόγω φοιτητής είχε αιτηθεί στο αντίστοιχο Τμήμα του Πανεπιστημίου της Αθήνας ή των Ιωαννίνων, θα είχε γίνει δεκτός!
Είναι λυπηρό το γεγονός ότι ενώ κάθε χρόνο έρχονται στην επιφάνεια τα τεράστια ζητήματα που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρία στην πρόσβασή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αγνοείται συστηματικά το πλαίσιο συγκεκριμένων εμπεριστατωμένων προτάσεων που έχει καταθέσει η Ε.Σ.Α.μεΑ. τόσο από το ίδιο το υπουργείο Παιδείας όσο και στην Ακαδημαϊκή Κοινότητα.
Το αναπηρικό κίνημα δεν μπορεί να καλείται κάθε τόσο να αποδεικνύει το αυτονόητο. Το θέμα που ανακύπτει κάθε χρόνο θα πρέπει να λήξει με την απόφαση του υπουργείου Παιδείας και της Κυβέρνησης να τροποποιήσει επιτέλους το ισχύον θεσμικό πλαίσιο και συγκεκριμένα τις διατάξεις του άρθρου 35 του ν. 3794/2009, και ειδικά της απαράδεκτης αντισυνταγματική διάταξης της παρ. 2 του εν λόγω άρθρου, με την οποία καθορίζεται ότι τα τμήματα των σχολών αποφασίζουν για ποιους πάσχοντες λόγω της φύσης της επιστήμης είναι δυσχερής η πάθησή τους με αιτιολογημένη απόφαση, η οποία όπως αποδεικνύεται στηρίζεται στην υποκειμενική κρίση των πανεπιστημιακών καθηγητών και στην άγνοιά τους επί κοινωνικών θεμάτων. Το παρόν έγγραφο κοινοποιείται και στον νέο Υπουργό Παιδείας Ανδρέα Λοβέρδο, Καθηγητή Συνταγματικού Δικαίου, που πιστεύουμε θα επιληφθεί του ζητήματος.
Αξιότιμε Πρόεδρε της Δημοκρατίας,
Ζητούμε την άμεση παρέμβαση σας για την επίλυση του ανωτέρου ζητήματος ως προς το τρέχον θέμα που έχει ανακύψει με την εισαγωγή του συγκεκριμένου τυφλού μαθητή στο Φυσικό τμήμα του ΑΠΘ, με την προτροπή σας στην Κυβέρνηση να δώσει τέλος σε αυτή την κατάφωρη αδικία. Οι μαθητές και οι φοιτητές με αναπηρία και χρόνιες παθήσεις σας θέλουν δίπλα τους.
Με εκτίμηση
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
Ι. ΒΑΡΔΑΚΑΣΤΑΝΗΣ ΧΡ. ΝΑΣΤΑΣ
Πίνακας Αποδεκτών
Πρωθυπουργό της χώρας κ. Αν. Σαμαρά
Αντιπρόεδρο της κυβέρνησης κ. Ευ. Βενιζέλο
Υπουργό Παιδείας κ. Αν. Λοβέρδο
Υφυπουργό Παιδείας κ. Αλ. Δερμεντζόπουλο
Υφυπουργό Παιδείας κ. Κ. Κουκοδήμο
Γενικό Γραμματέα Υπουργείου Παιδείας κ. Αθ. Κυριαζή
Μέλη της Συγκλήτου του Α.Π.Θ.
ΠΣΤ
Φορείς Μέλη Ε.Σ.Α.μεΑ.».
Επιστολή στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κάρολο Παπούλια απέστειλε η ΕΣΑμεΑ, με την οποία ζητά την παρέμβασή του «ώστε να λάβει τέλος η κατάφωρη αδικία που συντελείται εις βάρος τυφλού αριστούχου μαθητή, υποψήφιου για το ΑΠΘ, το οποίο δεν τον δέχεται λόγω της αναπηρίας του!».
Όπως τονίζει σε ανακοίνωσή της η ΕΣΑμεΑ, «παρά τις διαβεβαιώσεις της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας τον Φεβρουάριο του τρέχοντος, το ζήτημα δεν έχει λυθεί και ο υποψήφιος αριστούχος φοιτητής παραμένει αποκλεισμένος.
Το θεσμικό πλαίσιο είναι ασαφές και δεν λαμβάνει υπόψη του τη νέα δικαιωματική προσέγγιση για την αναπηρία, ενώ παράλληλα και σχολές της ίδιας επιστήμης διαφορετικών Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων ακολουθούν διαφορετική πολιτική, ως προς το θέμα του αποκλεισμού των υποψηφίων/ατόμων με αναπηρίες. Δηλαδή εάν ο εν λόγω φοιτητής είχε αιτηθεί στο αντίστοιχο Τμήμα του Πανεπιστημίου της Αθήνας ή των Ιωαννίνων, θα είχε γίνει δεκτός!
Το αναπηρικό κίνημα δεν μπορεί να καλείται κάθε τόσο να αποδεικνύει το αυτονόητο. Το θέμα που ανακύπτει κάθε χρόνο θα πρέπει να λήξει με την απόφαση του υπουργείου Παιδείας και της Κυβέρνησης να τροποποιήσει επιτέλους το ισχύον θεσμικό πλαίσιο και συγκεκριμένα τις διατάξεις του άρθρου 35 του ν. 3794/2009, και ειδικά της απαράδεκτης αντισυνταγματική διάταξης της παρ. 2 του εν λόγω άρθρου, με την οποία καθορίζεται ότι τα τμήματα των σχολών αποφασίζουν για ποιους πάσχοντες λόγω της φύσης της επιστήμης είναι δυσχερής η πάθησή τους με αιτιολογημένη απόφαση, η οποία όπως αποδεικνύεται στηρίζεται στην υποκειμενική κρίση των πανεπιστημιακών καθηγητών και στην άγνοιά τους επί κοινωνικών θεμάτων».
Ακολουθεί η επιστολή της ΕΣΑμεΑ προς τον κ. Παπούλια:
«Προς τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας
Κάρολο Παπούλια
Θέμα: Το αναπηρικό κίνημα ζητά την παρέμβαση του Προέδρου της Δημοκρατίας ώστε να παύσει ο αποκλεισμός των μαθητών με αναπηρία από την Τριτοβάθμια εκπαίδευση»
Αξιότιμε Πρόεδρε της Δημοκρατίας,
Με τον παρόν η Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία επιδιώκει να σας κάνει κοινωνό της οργής και της αγανάκτησης που κατακλύζει για πολλοστή φορά τις Ελληνίδες και τους Έλληνες με αναπηρία εξαιτίας της συνέχισης του αποκλεισμού τυφλού μαθητή, αριστούχου και βραβευμένου σε μαθηματικούς διαγωνισμούς, από το Φυσικό Τμήμα του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
Παρά τις διαβεβαιώσεις της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας τον Φεβρουάριο του τρέχοντος, το ζήτημα δεν έχει λυθεί και ο υποψήφιος αριστούχος φοιτητής παραμένει αποκλεισμένος.
Το θεσμικό πλαίσιο είναι ασαφές και δεν λαμβάνει υπόψη του τη νέα δικαιωματική προσέγγιση για την αναπηρία, ενώ παράλληλα και σχολές της ίδιας επιστήμης διαφορετικών Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων ακολουθούν διαφορετική πολιτική, ως προς το θέμα του αποκλεισμού των υποψηφίων/ατόμων με αναπηρίες. Δηλαδή εάν ο εν λόγω φοιτητής είχε αιτηθεί στο αντίστοιχο Τμήμα του Πανεπιστημίου της Αθήνας ή των Ιωαννίνων, θα είχε γίνει δεκτός!
Είναι λυπηρό το γεγονός ότι ενώ κάθε χρόνο έρχονται στην επιφάνεια τα τεράστια ζητήματα που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρία στην πρόσβασή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αγνοείται συστηματικά το πλαίσιο συγκεκριμένων εμπεριστατωμένων προτάσεων που έχει καταθέσει η Ε.Σ.Α.μεΑ. τόσο από το ίδιο το υπουργείο Παιδείας όσο και στην Ακαδημαϊκή Κοινότητα.
Το αναπηρικό κίνημα δεν μπορεί να καλείται κάθε τόσο να αποδεικνύει το αυτονόητο. Το θέμα που ανακύπτει κάθε χρόνο θα πρέπει να λήξει με την απόφαση του υπουργείου Παιδείας και της Κυβέρνησης να τροποποιήσει επιτέλους το ισχύον θεσμικό πλαίσιο και συγκεκριμένα τις διατάξεις του άρθρου 35 του ν. 3794/2009, και ειδικά της απαράδεκτης αντισυνταγματική διάταξης της παρ. 2 του εν λόγω άρθρου, με την οποία καθορίζεται ότι τα τμήματα των σχολών αποφασίζουν για ποιους πάσχοντες λόγω της φύσης της επιστήμης είναι δυσχερής η πάθησή τους με αιτιολογημένη απόφαση, η οποία όπως αποδεικνύεται στηρίζεται στην υποκειμενική κρίση των πανεπιστημιακών καθηγητών και στην άγνοιά τους επί κοινωνικών θεμάτων. Το παρόν έγγραφο κοινοποιείται και στον νέο Υπουργό Παιδείας Ανδρέα Λοβέρδο, Καθηγητή Συνταγματικού Δικαίου, που πιστεύουμε θα επιληφθεί του ζητήματος.
Αξιότιμε Πρόεδρε της Δημοκρατίας,
Ζητούμε την άμεση παρέμβαση σας για την επίλυση του ανωτέρου ζητήματος ως προς το τρέχον θέμα που έχει ανακύψει με την εισαγωγή του συγκεκριμένου τυφλού μαθητή στο Φυσικό τμήμα του ΑΠΘ, με την προτροπή σας στην Κυβέρνηση να δώσει τέλος σε αυτή την κατάφωρη αδικία. Οι μαθητές και οι φοιτητές με αναπηρία και χρόνιες παθήσεις σας θέλουν δίπλα τους.
Με εκτίμηση
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
Ι. ΒΑΡΔΑΚΑΣΤΑΝΗΣ ΧΡ. ΝΑΣΤΑΣ
Πίνακας Αποδεκτών
Πρωθυπουργό της χώρας κ. Αν. Σαμαρά
Αντιπρόεδρο της κυβέρνησης κ. Ευ. Βενιζέλο
Υπουργό Παιδείας κ. Αν. Λοβέρδο
Υφυπουργό Παιδείας κ. Αλ. Δερμεντζόπουλο
Υφυπουργό Παιδείας κ. Κ. Κουκοδήμο
Γενικό Γραμματέα Υπουργείου Παιδείας κ. Αθ. Κυριαζή
Μέλη της Συγκλήτου του Α.Π.Θ.
ΠΣΤ
Φορείς Μέλη Ε.Σ.Α.μεΑ.».
Σχετικές ετικέτες:ΕκπαίδευσηΕλλάδα
Σχετικά άρθρα
Ροή ειδήσεων