Αποτράπηκαν 7 αυτοκτονίες την τελευταία στιγμή | Greek-iNews


Έχετε φορτώσει την έκδοση για υπολογιστές, για καλύτερη εμπειρία χρήσης μεταβείτε στην έκδοση για κινητά με ένα
κλικ εδώ

Αποτράπηκαν 7 αυτοκτονίες την τελευταία στιγμή

15:33 | 9/9/13
Τηλεφωνική γραμμή που σώζει πολίτες στο Ηράκλειο...

Ένα τηλέφωνο στο Ηράκλειο έχει σώσει συνολικά επτά άτομα από αυτοκτονία την τελευταία στιγμή, σε διάστημα μικρότερο του ενός έτους. Όσο κι αν ακούγεται παράδοξο, ισχύει στην πόλη που λόγω κρίσης έχει «χτυπήσει… ταβάνι» σε σχέση με τις αυτοκτονίες. Υπεύθυνη για τη σωτηρία των επτά επιχειρηματιών είναι η γραμμή ψυχολογικής υποστήριξης της Ομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών και Εμπόρων στο Ηράκλειο.

Η σπουδαιότητα της γραμμής, η οποία λειτουργεί από τον Δεκέμβριο του 2012 είναι τεράστια, αφού έχει δεχθεί δεκάδες περιστατικά όλο αυτό το διάστημα ο αρμόδιος ψυχολόγος Μανώλης Καργάκης. Το πλήθος των τηλεφωνημάτων μέχρι σήμερα ξεπερνά τα 270, ενώ η γραμμή έχει ήδη αποκτήσει πανελλήνια διάσταση, αφού καλούν άνθρωποι εκτός από την Κρήτη, από τον Πύργο, τη Λάρισα, τη Χίο, αλλά και άλλες πόλεις της Ελλάδας.

Οι δύσκολές οικονομικές αλλά και κοινωνικές συνθήκες των τελευταίων χρόνων, φαίνεται ότι ωθούν τους ανθρώπους στη γραμμή υποστήριξης στην οποία απευθύνονται προκειμένου να μιλήσουν τόσο για τα προβλήματα που τους απασχολούν, όσο και να συμβουλευτούν για την διαχείριση αλλά και για την άμεση επίλυση τους.

Όπως αναφέρει στο prismanews.gr, ο ψυχολόγος της γραμμής Μανώλης Καργάκης, καθημερινά αρκετοί άνθρωποι καλούν, ζητώντας βοήθεια για διάφορα θέματα στα οποία αντιμετωπίζουν πρόβλημα. «Ο κόσμος φαίνεται να δείχνει ενδιαφέρον ως προς την γραμμή, γεγονός που αποδεικνύεται καθημερινά μιας και δεχόμαστε τρεις με τέσσερις τηλεφωνικές γραμμές, η θεματολογία των οποίων όμως δεν περιορίζεται μόνο στα οικονομικής φύσεως προβλήματα αλλά περιλαμβάνει και θέματα συναισθηματικά καθώς και θέματα συμβουλευτικής φύσεως ως προς την διαχείριση άγχους κυρίως».

Την ίδια ώρα αναφορικά με τα περιστατικά που έχει εξυπηρετήσει η γραμμή, ο ίδιος αναφέρει «Στη γραμμή όλο αυτό το διάστημα έχουμε διαχειριστεί διάφορα περιστατικά. Ένας μεγάλος αριθμός αφορά θέματα κρίσεων άγχους και πανικού. Δηλαδή τηλεφωνούν άτομα που θέλουν να μάθουν πώς μπορούν να διαχειριστούν μια τέτοια κατάσταση και να πάρουν κάποιες κατευθυντήριες γραμμές για να το ξεπεράσουν. Φυσικά τα πιο τρανταχτά παραδείγματα έντασης, είναι τα εφτά περιστατικά αυτοκτονικότητας που έχουμε διαχειριστεί. Οι περιπτώσεις μάλιστα ήταν τόσο σοβαρές που φτάσαμε στο σημείο να σπάσουμε το απόρρητο, να καλέσουμε τις οικογένειες, να επέμβουμε και τελικά να αποτρέψουμε τις αυτοκτονίες».

Παράλληλα ο κ. Καργάκης, σημειώνει ότι θέματα κυρίως πρακτικής οικονομικής φύσεως πώς δηλαδή θα αντιμετωπίσουμε κάποιες βασικές ανάγκες, επηρεάζουν τους περισσότερους ανθρώπους, γι’ αυτό και τηλεφωνούν στη γραμμή. «Το κομμάτι που αφορά τα χρέη στον ΟΑΕΕ είναι ένα τεράστιο θέμα. Οι τράπεζες επίσης δημιουργούν μεγάλο προβληματισμό και πραγματικά οδηγούν τους ανθρώπους στα άκρα. Αυτές είναι οι κυριότερες αιτίες που δημιουργούν ένταση και συσσωρευμένη πίεση με αποτέλεσμα οι άνθρωποι να αντιδρούν έτσι όπως αντιδρούν».

«Όσο μάλιστα πιο φορτικά θα είναι τα πράγματα από κοινωνικοοικονοκοπολιτικούς παράγοντες τόσο πιο μεγάλη επιρροή περιμένουμε σε ψυχοσωματικούς παράγοντες», επισημαίνει ο ίδιος για να καταλήξει, «Η επόμενη χρονιά αναμένεται να είναι δύσκολη. Προφανώς και ο κόσμος θα χρειαστεί στήριξη και θα χρειαστεί στήριξη και σε ένα επόμενο επίπεδο».

Υπενθυμίζεται ότι η γραμμή ψυχολογικής υποστήριξης με αριθμό 2810-390708, λειτουργεί καθημερινά από τις 10:00 έως και τις 14:00.

Σχετικές ετικέτες:
Σχετικά άρθρα

Σχόλια αναγνωστών