13:13 | 4/7/13
Μπέρδεμα για τους οδηγούς της συμπρωτεύουσας...
Σε πολλά φανάρια έχουν καεί οι λάμπες που φωτίζουν τον κόκκινο ή τον πράσινο σηματοδότη, με αποτέλεσμα για ένα μικρό χρονικό διάστημα να είναι τελείως σβηστά, ενώ σε 20 τουλάχιστον φανάρια δεν ανάβει κανένα χρώμα.
Οι οδηγοί στη συμπρωτεύουσα μπερδεύονται και δεν μπορούν να καταλάβουν εάν πρέπει να συνεχίσουν την πορεία τους ή να σταματήσουν το όχημά τους, γεγονός που εγκυμονεί κινδύνους ατυχημάτων.
Σε μεγάλες διασταυρώσεις με χαλασμένους σηματοδότες η κίνηση των οχημάτων γίνεται με τον κανόνα «όποιος προλάβει», με αποτέλεσμα να είναι συχνή η κυκλοφοριακή συμφόρηση, καθώς αυτοκίνητα με διαφορετική κατεύθυνση εμπλέκονται στο κέντρο της διασταύρωσης.
Η αρμόδια Υπηρεσία αποδίδει την ευθύνη στην καθυστέρηση εκταμίευσης των κονδυλίων που απαιτούνται για τη συντήρηση των φαναριών, αλλά φαίνεται ότι και η ίδια δεν φρόντισε για την έγκαιρη διενέργεια του σχετικού διαγωνισμού και προσπαθεί με πρόχειρα μέσα να λύσει πρόσκαιρα το πρόβλημα.
Η προχειρότητα με την οποία αντιμετωπίζεται το ζήτημα καταδεικνύεται περίτρανα από την κατάσταση που βρίσκεται ο φωτεινός σηματοδότησης στον δρόμο Θέρμης- Γαλάτιστας, ο οποίος στερεώθηκε πρόχειρα στον στύλο με κολλητική ταινία, αντί να βιδωθεί με κοχλίες. Η αιτιολογία της έλλειψης κονδυλίων στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν ευσταθεί, όπως ακριβώς και το φανάρι.
Σε σύντομη αυτοψία της «Μ», διαπιστώθηκε ότι σε μεγάλο αριθμό φαναριών είναι καμένη τουλάχιστον μία λάμπα.
Οι σηματοδότες δεν λειτουργούν στην Αγίου Δημητρίου με Αγίας Σοφίας, στην Εγνατία με Ιασωνίδου, στην λεωφόρο Στρατού με Ευζώνων, στη συμβολή της Κωνσταντίνου Καραμανλή με την Παπαναστασίου και στις δύο κατευθύνσεις, στην Πέτρου Συνδίκα, στη Μαρτίου με Παπαναστασίου, στην Ίωνος Δραγούμη με Τσιμισκή, στη Μοναστηρίου με Αγίων Πάντων και σε μικρότερες διασταυρώσεις, τόσο κεντρικά όσο και περιφερειακά. Η Τροχαία καλείται καθημερινά να στείλει ρυθμιστές τροχονόμους σε διασταυρώσεις που μπλοκάρουν εξαιτίας των χαλασμένων φαναριών και από τύχη μέχρι σήμερα δεν έχει σημειωθεί ατύχημα εξαιτίας αυτής της δυσλειτουργίας.
«Όπου υπάρχει πρόβλημα, ενημερώνουμε τις αρμόδιες Υπηρεσίες και εφόσον είναι σε κεντρική διασταύρωση, στέλνουμε περιπολικό με αστυνομικούς της υπηρεσίας μας για να ρυθμίζουν την κυκλοφορία μέχρι να αποκατασταθεί η βλάβη. Ατυχήματα λόγω σβηστών φαναριών δεν έχουν καταγραφεί», αναφέρει στη «Μ» ο διευθυντής Τροχαίας Θεσσαλονίκης Θεόδωρος Τυριακίδης.
Στο ελεγκτικό συνέδριο
Πλήρες πρόγραμμα συντήρησης των φαναριών έχει να γίνει σχεδόν δύο χρόνια. Η αρμοδιότητα για τη διενέργεια διαγωνισμού ανήκε στη Διεύθυνση Ελέγχου και Συντήρησης Έργων (ΔΕΣΕ) της πρώην δημόσιας Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Με την εφαρμογή του «Καλλικράτη», η ευθύνη μεταβιβάστηκε στη Γενική Διεύθυνση Αναπτυξιακού Προγραμματισμού, Περιβάλλοντος και Υποδομών- Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της αυτοδιοικητικής περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.
Η μεταβίβαση έγινε τον Ιούλιο του 2011, αλλά χωρίς να γίνει αναπροσαρμογή στα κονδύλια του προϋπολογισμού. Η τελευταία σύμβαση με εργολάβο που αφορούσε τη συντήρηση των φαναριών έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2011. Έκτοτε, έγινε μόνο ένα μικρό έργο επισκευών τον Οκτώβριο του 2012.
Στο νέο διαγωνισμό που διενεργήθηκε για το κεντρικό τμήμα της Θεσσαλονίκης προέκυψε ανάδοχος του έργου η εταιρεία Siemens Α.Ε., η οποία έχει αποκλειστικά εγκαταστήσει ολόκληρο το κεντρικά ελεγχόμενο σύστημα στο πολεοδομικό συγκρότημα.
Η σύμβαση όμως με τον ανάδοχο βρίσκεται εδώ και δύο μήνες προς έγκριση στο Ελεγκτικό Συνέδριο και δεν μπορεί να γίνει εκταμίευση των χρημάτων του έργου συντήρησης σηματοδοτών, που προϋπολογίστηκε με 1 εκατ. ευρώ. Μια δεύτερη εργολαβία, πάντως, που αφορά τη συντήρηση των περιφερειακών φαναριών, με προϋπολογισμό 400.000 ευρώ, έχει εγκριθεί και είναι σε εξέλιξη.
«Καθυστερούμε για καθαρά γραφειοκρατικούς λόγους. Μπορεί να φαίνεται μια εικόνα εγκατάλειψης στην πόλη, αλλά εμείς ανησυχούμε και καταβάλλουμε προσπάθειες να αποκατασταθεί το πρόβλημα με τα φανάρια», αναφέρει στη «Μ» ο Αλέξανδρος Μήλιος, διευθυντής Τεχνικών Υπηρεσιών της περιφέρειας.
«Δεν έχει εγκριθεί ακόμη η σύμβαση, που έχει ισχύ μέχρι τον Μάρτιο του 2014, με αποτέλεσμα να υπολειτουργούμε και να κάνουμε τα απολύτως αναγκαία. Δεν μπορούμε να κάνουμε προληπτική συντήρηση, δεν έχουμε τα κονδύλια. Ευελπιστώ να κλείσει το θέμα σε σύντομο χρονικό διάστημα», περιγράφει ο κ. Μήλιος και προσθέτει ότι «μεταφέρθηκε η υπηρεσία στην αυτοδιοίκηση στα μέσα του 2011, έτσι χάθηκε μια χρονιά.
Στην αυτοδιοίκηση πρέπει να περάσει από πολλούς ελέγχους μια σύμβαση, να εγκριθεί και από την αποκεντρωμένη διοίκηση, να προωθηθεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Είναι χρονοβόρες οι διαδικασίες. Προσπαθούμε να κλείσουμε όσα κενά έχουν δημιουργηθεί, ώστε να γίνονται εγκαίρως οι διαγωνισμοί και να μην έχουμε ξανά καθυστέρηση».
Πηγή: makthes.gr
Σχετικές ετικέτες:Ελλάδα
Σχετικά άρθρα